Preskočiť na hlavný obsah

Jozef Karika - Trhlina

   Áno, áno, síce som sa dušovala, že knižné recenzie na blogu neuvidíte, ale predvčerom sa mi do rúk dostala kniha, ktorá ma nesmierne zaujala. Tento článok za recenziu ani nepovažujte, je to čisto článok o dojmoch, ktoré vo mne kniha zanechala. Jedná sa o knihu Trhlina od Jozefa Kariku. Od tohto autora som čítala viac kníh, ktoré mi priam vyvolávali zimomriavky. Najviac sa mi páčili knihy Na smrť (obidve časti), ku ktorým sa možno v budúcnosti vyjadrím taktiež.
   Užite si článok! :)




Určite nemám v pláne vypisovať vám sem celý obsah, takže v skratke: Kniha je o týpkovi zo Žiliny, ktorý sa úplnou  náhodou dostane k dokumentom, ktoré mu zmenia život. Ide o spisy psychiatrického pacienta, ktorý zmizol a našiel sa. Všetko by bolo fajn, keby v oblasti, kde sa stratil nemizli ľudia pravidelne. Tejto oblasti sa hovorí slovenský bermudský trojuholník a ide o pohorie Tribeč, ktoré sa rozprestiera pri Partizánskom a Nitre. Týpek bol blogger, takže o svojom úlovku samozrejme napísal článok, ktorý mal vraj dosť veľkú odozvu. Kontaktovalo ho pár ľudí, že sú to totálne bludy, no našli sa aj takí, ktorí tvrdili opak. S dvoma ďalšími chlapmi a jeho priateľkou sa teda rozhodli urobiť si výlet. 
Ostatok vám asi nevysvetlím, pretože neviem nájsť správne slová. Kniha sa mi čítala naozaj ťažko, ale zhltla som ju za necelé dva dni, taká bola napínavá. Môžem vám len povedať, že pohorie si získalo aj partiu týchto zvedavcov a ich túra neskončila najlepšie.

Aj pri čítaní tejto knihy platilo staré zlaté pravidlo - čím strašidelnejší a temnejší príbeh je, tým ma viac zaujíma. Kniha je písaná z nahrávky, ktorú Karika dostal od spomínaného chlapa zo Žiliny, tým pádom sa jedná o skutočný príbeh. Všimla som si, že kniha veľmi nápadne nadväzuje na predošlú Karikovu knihu Strach, v ktorej autor opisoval podobné javy, aké prežil aj Žilinčan.

Počas čítania som si stihla googliť všetky informácie, ktoré sú verejne dostupné a snažila si natrepať do hlavy, že to určite nie je pravda a že niečo podobné predsa neexistuje. Môj racionálny prístup ku knihe sa však veľmi rýchlo zmenil, pretože som čítala mnoho článkov, ktoré zážitky s viacerými realitami opisovali podľa skúseností. 

Myslela som si, že po dočítaní knihy budem mať pokoj a viac to neriešiť, ale mýlila som sa. Googliť som začala ešte viac a to mi v hlave urobilo ešte väčší guláš. Tak zmätená som nebola poriadne dlho. Kniha Trhlina patrí medzi tie, ktoré človek prečíta na jeden nádych a napokon aj tak nevie, čo si o tom všetkom má myslieť. 

Karika dostal úžasný dar. Opísať strach tak perfektne, že sám čítateľ má počas čítania strach a otáča sa, či z ním niekto náhodou nestojí. Musím sa priznať, že ja som sa bála už v polovici knihy, ale zvedavosť bola silnejšia ako strach, tak som to hrdinsky dočítala. Keď som však prečítanú knihu zatvorila, cítila som v sebe ešte väčší strach a zmätenosť.

Po krátkej debate s mamkou (ktorá knihu čítala tiež) sme sa dohodli, že si do Tribeča urobíme výlet. Čisto zo zvedavosti.

Knihu považujem za čistú provokáciu, aj keď sa v nej píše, že to má ľudí informovať. No nebudeme si klamať, ale záhady zaujímajú takmer každého a keď má jednu priamo pod nosom, musí to preskúmať. 

V každom prípade, neviem, či mám knihe veriť alebo nie. Môže to byť len autorovou šikovnosťou, ale môže to byť aj pravda. Verím však, že moje dojmy mi z hlavy čoskoro vyfučia a ja budem sústrediť napríklad na maturitu. :D 

Nech sa páči, krátky úryvok z knihy:

Čo sa stalo lesníkovi Samšálymu? Kam zmizla mladá Mária Švajzerová? Čo sa cestou z kameňolomu prihodilo Andrejovi Murgašovi? Kde sa tri a pol mesiaca nachádzal Walter Fischer a čo mu spôsobilo popáleniny a psychický otras, z ktorého sa už nikdy nespamätal? Kto bol mŕtvy muž, nájdený pri Oponiciach, a prečo zomrel? Kam sa podeli manželia Belanovičovci? Kam zo svojho domu navždy odišiel Antonín Topil? A čo sa stalo podnikateľovi Jánovi Šalovi v priebehu jednej hodiny pri ceste zo Skýcova?“.

P.S. Určite vám odporúčam prečítať si túto knihu, minimálne si skúsiť vygoogliť meno ako Walter Fisher - Baťovce, prípadne samotné pohorie Tribeč. Taktiež si môžete prezrieť tento článok.


   Prajem vám pekný víkend!

                        Karin

Komentáre

  1. Kniha vypadá zajímavě. Hodně mě zaujal úryvek z knížky, jdu googlit. :)
    Find joy in the ordinary

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. určite sa oplatí kúpiť si ju. Za necelých 11€ dokáže ponúknuť naozaj veľa. :)

      Odstrániť
  2. Takové knihy miluji. Jdu si ji poznačit na wishlist a kouknout článek. :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak jsem si článek přečetla a je to velmi zajímavé. Bydlím v Levicích na Slovensku a taky mě to láká k návštěvě. :-) Moc daleko to od nás není, ale asi bych se bála. :-D

      Odstrániť
    2. Ak by si sa rozhodla tam ísť, môžeš sa pridať k našej výprave. :D

      Odstrániť
    3. Já spíše počkám jestli se vrátíte. :-D :-D :-D

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem Vám za Vaše komentáre!

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Milva alebo ako sa dopracovať k dlhým vlasom

   Hovorí sa, že vlasy za mesiac vyrastú jeden centimeter. Nám, ženám sa to samozrejme nepáči, pretože sme niekedy až príliš nedočkavé. No keď Vám poviem, že dnes tu prezradím tajné produkty, ktoré dodávajú vlasom živiny pre rýchlejší rast, zaujme Vás to? Myslím, že áno.    Produkty, o ktorých je tento článok používam mesiac. Vlasy, ktoré mi rástli pomaly mi za ten mesiac narástli takmer o 4 centimetre! Nemožné? Nič nie je nemožné. ;)

Curaprox Black is white - recenzia

   Založiť popularitu na základe čiernej zubnej pasty je frajerina. Ak v telke ide reklama na zubnú pastu, ktorá stojí viac ako 6€, dlho uvažujeme, či si ju kúpime. Veď predsa to je veľa peňazí....    Mne pred viac ako mesiacom preplo a po veľmi dlhom rozhodovaní som kúpila zubnú pastu  Curaprox Black is White , ku ktorej som dostala aj zubnú kefku. Spokojne môžem prehlásiť, že pastu som minula a tým pádom môžem napísať recenziu, ktorá vám snáď pomôže! :)

Moja skúsenosť s L´oréal Colorista Paint

   Ahojte! Už ste počuli o farebných farbách na vlasy značky L´oréal? Keď som ich zbadala v drogérií, neodolala som a jednu som si hodila do košíka na vyskúšanie. Moje vlasy sú prípad, ktoré prežijú všetko, tak som si povedala, že ak to nebude dobré, prefarbím ich späť.