Preskočiť na hlavný obsah

Podľa čoho si vybrať výšku?

   Po týždňovom maratóne kozmetických recenzií som sa rozhodla odbočiť od témy a dnešný článok venovať maturantom a ostatným stredoškolákom, ktorí sú vo výbere vysokej školy stratení (tak ako som bola aj ja).
   Nie každý z nás je talent na matiku alebo biolu. Niektorí vieme písať, iných z nás baví šport. Sú tu aj takí, ktorí radi rátajú integrály, no aj takí, čo sa tešia na svojho prvého pacienta. Je jedno do ktorej z týchto skupín zapadáš, tento článok je pre každého z vás!




   Otázka výberu výšky je otázkou našej budúcnosti. Problém Kam na školu by sa dal nazvať aj ako Čo so životom alebo Čo budem robiť ďalej? Každý z nás má aspoň malú predstavu o tom, ako chce stráviť svoj život a čomu sa chce venovať a samozrejme, každý z nás verí, že výplatu dostane za prácu, ktorá ho napĺňa a baví. To však nie je také jednoduché.

   V prvom rade je potrebné dať si dokopy všetky myšlienky a odpovedať si na otázky ako:
V čom som dobrý?
Čo by ma bavilo robiť?
Na tieto otázky nie je dôležité odpovedať rýchlo, no je dôležité odpoveď zvážiť. Každý z nás chce byť zamestnaný v oblasti, v ktorej sa bude rozvíjať a v ktorej využije všetky svoje silné stránky na 110%.
Nie je zlý nápad opýtať sa iných. Tých, ktorí nás poznajú a odpovedia nám úprimne. Veď predsa nikto nás nebude posielať študovať MAT/FYZ, keď vie, že z matiky a fyziky párkrát skoro prepadol.

   Ja som napríklad v maturitnom ročníku a prihlášky som si poslala na psychológiu (BA) a žurnalistiku (BA, NR). Lenže so mnou to bolo trochu ľahšie, pretože, nebudem vám klamať, nevynikám v matike, biológií a podobných somarinách. Minimálne rok som si istá, že žurnalistika je to, čo chcem robiť aj po štúdiu. Je mi jedno, či skončím v telke, rádiu alebo v nejakom magazíne. Kontakt (aj pasívny) s ľuďmi ma baví viac ako derivovanie. Môjmu rozhodnutiu však pomohol prázdny papier, na ktorý som si napísala pár bodov:
- tri najväčšie talenty
- témy na rozhovor s inými ľuďmi
- ako by som chcela zarábať
- čo ma v škole baví

   Skúste si na tieto otázky odpovedať aj vy a verte mi, že určite nájdete niečo, čo vám bude vyhovovať. Slovensko ponúka mnoho kvalitných vysokých škôl a univerzít, ktoré nás pripravia na budúci život. Život dospelých.  Dôležité je vziať si k srdcu aj názor rodičov a prediskutovať s nimi svoje ciele. Oni sú tí, ktorí tu pre nás boli a aj budú, hoci niekedy spoločné názory úplne nesedia.

   Taktiež je dôležité pozrieť sa na mesto, v ktorom sa výška nachádza. Nejde o to, koľko nákupných centier alebo parkov v ňom je, ale skôr o to, či si tam dokážeme nájsť prax (ktorá môže byť neskôr našim stálym zamestnaním). Stále platí pravidlo, že čím väčšie mesto je, tým viac pracovných pozícií ponúka.
 
   Ak stále nad výškou váhate, nemajte zo seba ťažkú hlavu. Nie každý z nás je pripravený ísť po ťažkých štyroch rokoch späť do lavíc a je úplne v poriadku, ak sa na výšku prihlásite vtedy, keď sa na to budete cítiť. Vysoké školy navštevujú aj ľudia vo vyššom veku a nesťažujú sa. Hoci je učenie sa na skúšky náročnejšie, pozri sa koľko z nich to zvládlo! Stále je lepšie dať si rok (pokojne) aj viac pauzu, pretože výber zlého odboru môže ovplyvniť nie len naše výsledky, ale aj finančnú situáciu. Prekročenie dĺžky štúdia má za následok platenie školného, ktoré nie je nízke. Zlý výber ťa pre to môže stáť stovky eur! :)

   To je z mojej strany asi tak všetko, no mám na vás pár otázok. Je tu niekto, s kým sa v júni stretnem na príjmačkach na FiFUK alebo v Nitre? Ak áno, budem rada, ak mi v komente zanecháte kontakt na vás, určite sa vám ozvem! Taktiež ma zaujíma, či nepoznáte niekoho, kto študuje/študoval žurnalistiku v Bratislave. Kontakt na dotyčnú osobu by som taktiež veľmi rada uvítala! :)

   Verím, že vám dnešný článok pomôže a držím palce pri týchto ťažkých rozhodnutiach! :)

                                                                  Karin

Komentáre

  1. Je super, že k tomu přistupuješ takhle zodpovědně :) Moc ti držím palce, aby ti to vyšlo :)
    A jestli ji neznáš, tak tahle holčina http://stylebymyself.blogspot.cz/ studuje žurnalistiku, jen myslím, že ne v Bratislavě, ale kdyby ti to třeba pomohlo :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem Vám za Vaše komentáre!

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Milva alebo ako sa dopracovať k dlhým vlasom

   Hovorí sa, že vlasy za mesiac vyrastú jeden centimeter. Nám, ženám sa to samozrejme nepáči, pretože sme niekedy až príliš nedočkavé. No keď Vám poviem, že dnes tu prezradím tajné produkty, ktoré dodávajú vlasom živiny pre rýchlejší rast, zaujme Vás to? Myslím, že áno.    Produkty, o ktorých je tento článok používam mesiac. Vlasy, ktoré mi rástli pomaly mi za ten mesiac narástli takmer o 4 centimetre! Nemožné? Nič nie je nemožné. ;)

Curaprox Black is white - recenzia

   Založiť popularitu na základe čiernej zubnej pasty je frajerina. Ak v telke ide reklama na zubnú pastu, ktorá stojí viac ako 6€, dlho uvažujeme, či si ju kúpime. Veď predsa to je veľa peňazí....    Mne pred viac ako mesiacom preplo a po veľmi dlhom rozhodovaní som kúpila zubnú pastu  Curaprox Black is White , ku ktorej som dostala aj zubnú kefku. Spokojne môžem prehlásiť, že pastu som minula a tým pádom môžem napísať recenziu, ktorá vám snáď pomôže! :)

Moja skúsenosť s L´oréal Colorista Paint

   Ahojte! Už ste počuli o farebných farbách na vlasy značky L´oréal? Keď som ich zbadala v drogérií, neodolala som a jednu som si hodila do košíka na vyskúšanie. Moje vlasy sú prípad, ktoré prežijú všetko, tak som si povedala, že ak to nebude dobré, prefarbím ich späť.